Pages

недеља, 26. јун 2011.

Flower power

Jedan od ključnih trendova za sezonu proleće/ leto 2011 godine jeste cvetni print. Odevni predmeti sa sitnim ili krupnim cvetovima veselih boja su must have a možete ih videti svuda oko vas, počev od revija svetskih dizajnera, modnih magazina pa sve do butika u obližnjem tržnom centru. Lepršave haljine, pantalone, bluze, suknje i kombinezoni, sve je procvetalo. Za vas koje mrzi ili jednostavno nemate vremena da razmišljate o tome kako da uklopite gornji i donji deo, moja preporuka je da, ako već nemate maksi haljinu sa cvetnim dezenom, nabavite jednu i samo je navučete na sebe.

Evo i par fotografija, čisto da vidite šta to preporučuju svetske modne kuće.

                                                            D & G

                                                         CHANEL


                                                 
                                                     JIL SANDER

уторак, 14. јун 2011.

Yves presents...

ANA STEFANOVIĆ

Svakog 22. u mesecu, obično u jutarnjim časovima,  sa osmehom na licu odem do obližnje trafike i od prodavačice tražim primerak srpskog ELLE-a. Sa zadovoljstvom ga uz jutarnji čaj prvo prelistam od prve do poslednje stranice a potom krećem lagaaaano u  proces upijanja informacija koje je samo za nas, modne sladokusce, pripremio mladi tim izuzetno kreativnih ljudi.
Čitajući magazin od *Pisma urednice* preko mog omiljenog *ELLE STYLE-a* negde oko dvadesete stranice nailazim na delo mlade i nadasve talentovane Ane Stefanović pod nazivom *Umeće šopinga*. Ovu rubriku smatram izuzetno važnom za ovo, nazovimo ga, LOW BUDGET podneblje iz prostog razloga što u njoj Ana nastoji da iz meseca u mesec pripadnicama lepšeg pola približi svetske trendove ali po pristupačnim cenama. Da se razumemo, Burberry nije isto što i Terranova ali kako i sam naziv Anine rubrike kaže bitno je umeće, te da cena ne diktira trend.


Pored toga što je izuzetan modni novinar, Ana se bavi i pravljenjem kolaža ali i pisanjem bloga a za moj blog bila je spremna da odgovori na neka pitanja koja sam pripremio za nju.


Yves: Reci mi nešto o sebi.


Nedavno sam, na poziv jedne blogerke, postavila na svoj blog kolaž koji predstavlja 10 stvari o meni: a dog person, a red-lips-red-nails person, messy hair lover, Mick Jagger person, a Dries Van Noten Girl, an indie girl, a proud aunt, a Beckett person, an Alice in Wonderland person, a Nabokov reader, JC Lita shoes lover... 
Yves: Pošto radiš kao modni novinar za magazin ELLE voleo bih da znam šta je sve u opisu tvog posla. Dodješ u redakciju i…?


Dodjem i uključim kompjuter, otvorim mejl, Bloglovin i ELLE-ovu internacionalnu bazu u jednom prozoru i Word blank document u drugom. I onda naizmenično otvaram te prozore... U opisu mog posla je da ispratim sve sto se radi na fashion rubrikama magazina. Neke moje rubrike obuhvataju pisanje teksta i biranje fotografija, neke zahtevaju i organizovanje i vodjenje snimanja. Filozofija naseg tima je da konstantno tragamo za novim formama, novim idejama, novim konceptima predstavljanja modnih tendencija.
Yves: Čime si se bavila pre ovog posla?
Pisala sam članke za novine povremeno još u srednjoj školi, ali sam ozbiljno počela da se bavim novinarstvom u ELLE-u, pre šest godina. Godinu dana sam radila kao glavni urednik jednog online lifestyle magazina i iz tog iskustva sam mnogo naučila.  Sasvim spontano i samouko, sa 17. godina sam sam počela da se bavim modnom konstrukcijom. Radila sam krojeve za veliki deo komada iz kolekcija Ive Stefanović, moje sestre i, i danas, s vremena na vreme to radim.

Yves: S obzirom da dosta pišeš, dosta članaka je iza tebe. Koji ti je omiljeni?
Da li biste pitali majku koje od svoje dece najviše voli? Nema sumnje da je bilo i tekstova koje sam mehanički odradila, po narudžbini, i onih koje sam poletno i inspirisano pisala i na koje sam bila posebno ponosna kada bi izašli iz štampe. Veoma su mi dragi tekstovi koji se tiču nekih generalnih tendencija u modi, koji tim tendencijama prilaze kako iz modnog, tako i iz sociološkog i kulturološkog  ugla. Tekstovi koji modu posmatraju kao sastavni i uticajni element društva. Jedan takav tekst, pod nazivom „Manje je više/Ničeg previše“, napisala sam jesenas za ELLE Runway Report F/W 2010/11.

Yves: Gde pronalaziš inspiraciju za pisanje članaka?
Kao što sam navela u prethodnom pitanju, uvek me inspiriše reakcija društva na modu- jer moda je i sama ustvari reakcija na društvo, ogledalo za trenutak u vremenu. Ta korelacija, začarani krug uzroka i posledice su nepresušni izvor za tumačenje. Naravno, nikada ne škodi i zaljubljenost u komade iz kolekcija o kojima pišem.
Yves: Da se ne baviš ovim poslom radila bi kao…?
Kada moj posao ne bi imao veze sa pisanjem i rečima (a to mi je vrlo teško da zamislim), radila bih kao modni konstruktor. Fascinira me ideja oblikovanja i konstantno „koračanje po žici“ između matematičke preciznosti i kreativnosti koje podrazumeva konstruisanje kroja.
Yves: Da li ti se desi nekad da kažeš sebi: ” Bože Ana, zašto ti je trebalo sve ovo? Bolje da si radila kao…”?
Takva misao mi nikada nije pala na pamet zbog same mode- možda samo ponekad zbog ljudi sa kojima se susrećem u modnom poslu. Volim da parafraziram Beth Ditto koja je istakla da ne treba smatrati modu šupljom i površnom samo zato što su neki ljudi iz modnog sveta šuplji i površni. U tom smislu, ponekad pomislim da bi bilo bolje da živim i radim u kućici na planinici, okružena samo knjigama i umetninama, pisaćom mašinom i slobodom da piskaram i filozofiram o čemu god mi se u trenutku prohte bez susretanja sa mehaničkim osmesima i napirlitanim peruškama praziluka u šeširima.

Yves: Gde vidiš sebe za pet godina?
Za tastaturom, pišući i istražujući fenomene dve naizgled sasvim različite ali meni izuzetno bliske i inspirativne oblasti- mode i prirode jezika i književnosti. Negde blizu okeana...


Yves: Šta je po tebi stil? Da li se čovek radja sa stilom ili ga stiče vremenom? Da li može da se kupi?
Mislim da se čovek rađa sa senzibilitetom. Taj senzibilitet je prigušen ili podstaknut, neosvešćen ili istaknut, ali svakako je neizbrisiv. Stil se izgrađuje kao poslednica iskustva, ali senzibilitet uvek ostaje isti i prisutan. Hajde da kažemo da je senzibilitet kao maternji jezik- maternjim jezikom mislimo. Stil je strani jezik koji savladamo bolje ili slabije, baratamo sa njim u okruženju drugih ljudi. Trend je žargon, stvar trenutka, simbol koji različita okruženja različito percipiraju- i samo on se može kupiti. 
Yves: Zanima me, koji modni magazin rado čitaš a da to nije ELLE?
Vogue , razume se- francuski, britanski i američki. Obožavam Interview i često posećujem stranice online magazina Nowness.

Yves: Opiši mi u par rečenica srpsku modnu scenu. Koga bi posebno izdvojila?
Mislim da domaćoj modnoj sceni nedostaje industrijski faktor. Ako kažem da izdvajam Ivu Stefanović kao vrhunskog dizajnera i poznavaoca mode, svi će misliti da to radim jer mi je sestra. Ali zaista mislim da je njen dizajn odličan i da njen rad zauzima značajno mesto na domaćoj modnoj mapi.
Yves:  Koji modni trend za sezonu proleće/leto ti je omiljen?
Jarke boje i dugačke suknje- nikako da prestanjem da „sviram“ o njima u svojoj kolumni „Umeće Šopinga“!

Yves: Šta misliš o  maxi dužinama?
Nešto najženstvenije što se desilo u sezoni proleće/ leto 2011. Važan je odabir materijala, keep it fluttery!

Yves: Omiljeni brend ili brendovi?
Moja prva ljubav je bila Vivienne Westwood. I dan danas obožavam njen koncept, ali moja poslednja ljubav je Dries Van Noten. McQueen je večni heartbreaker, a Marc Jacobs groundbreaker.
Yves: Kad kažem Jean Paul Gaultier, sta ti prvo padne na pamet?
Madonin korset! Miks haute couturea i punka, perfektni autentični krojevi, vickasti francuski duh.
 Yves: Šta ti je fetiš kad su odevni predmeti u pitanju?
Jednom sam čula u prodavnici slatkiša dete kako pita svoju mamu „Kol’ko košta da se kupi ova prodavnica?“. E kao to dete se osećam kada uđem u radnju sa kul stvarima. Ne znam gde ću pre. Odevni predmeti kao celina su mi fetiš. U poslednje vreme se manijakalno lepim za sakoe, drečavim lakovima za nokte retko kad odolevam. Nosim naočare za vid i u večnoj sam potrazi za perfektnim mačkastim oblikom rama- od pre četiri godine kada mi je moj pas izgrickao omiljene crne Moschino mačkaste naočare.
Yves: Voleo bih da znam koji ti je omiljeni komad u garderoberu i da li mogu da vidim?
Ovo je verovatno najteže pitanje! Teško je zakucati tako nešto, to se uvek menja. Najnoviji je najčešće i najomiljeniji. Recimo da je crni strukirani sako sa satenskim uzanim reverima  i oversize naramenicama „i crkveni i mrtveni“ komad već dugo. Takođe, ovih dana sam izvukla iz cipelarnika drečavo roze Melissa baletanke iz kojih ne izlazim već tri leta- a smeši im se i četvrto.


Yves: Sigurno si gledala većinu modnih revija svetskih dizajnera za sezonu proleće/leto 2011. Da li bi mi rekla čija je za tebe bila najupečatljivija i čije krpice bi momentalno svukla sa modela i obukla?
Svaku kolekciju posmatram kroz dva parametra- kao umetnički, kulturološki i estetski izraz sa jedne strane i kao komade koje želim da nosim sa druge strane. Ta dva se ne poklapaju uvek. Kao i jesenas, od prvog do poslednjeg outfita svukla bih sa modela i obukla kolekciju Dries Van Notena. Takođe, Marni komadi nikad nisu na odmet.Najupečatljivije kolekcije, koje su obeležile tendenciju sezone su svakako Prada, Jil Sander i Celine.
Yves:  Ja kažem COLOR BLOCK, a ti?
Yummy, salty candy!
Yves: Čime se baviš u slobodno vreme? Sigurno je nesto vezano za modu…
Kada radite u modi, onda radite non-stop. Informacije i percepcija vezani za modu su uvek negde u pozadini. Listanje časopisa, gledanje kolekcija, surfovanje po blogovima , sve je to ujedno iz ličnog interesovanja i zbog posla. Pre nekoliko meseci sam počela da blogujem, tj. da pravim kolaže od modnih fotografija na koje naletim u toku dana, kada surfujem. Pravljenje kolaža za blog je fantastičan filter za opuštanje i odmaranje mozga. J Uživam u šopingu koji je, opet, tema moje gore pomenute kolumne, mada retko kad namenski idem u kupovinu odeće. Najzad, u slobodno vreme najradije čitam. Kada jednom odlučite da studirate književnost i proučavate jezik- ta zaraza nikada ne jenjava.


Yves: Rečenica koju često upotrebljavaš ili osoba koju voliš da citiraš?
Volim da ironično citiram Mirandu iz filma Đavo Nosi Pradu, „Everybody wants this, everybody wants to be us.“ Ironično, jer rad u modnoj industriji u New Yorku i rad u modnoj industriji u Beogradu imaju nepomirljive razlike, kako uslova tako i suštine. Sa druge strane, često volim sebe da podsetim na Beckettovu inspirativnu rečenicu da je zadatak umetnika da pronađe udobnu formu za haos i nered.
Yves: Šta preporučuješ mladim damama da nose ovoga leta? Šta je po tebi MUST HAVE za ovu sezonu?
Fashionista’s must have je dugačka suknja, ali ne u gipsy fazonu, vec slim kroja; zatim ne jedan, već dva drečava komada koje treba nositi zajedno. Preporučujem im da pogledaju šta im svakog meseca preporučujem u „Umeću Šopinga“! J  U krajnjoj liniji, must have je uvek  ono što, među trendovima uspe da neposredno klikne play za onaj urođeni senzibilitet o kom sam prethodno govorila.
Yves: Reci mi šta pevušiš ovih dana?
 Novi album The Strokes-a, Angels, ne skidam sa ipoda već nedeljama. Kada radim, prija mi da u pozadini svira Belle & Sebastian ovih dana, a kada pravim kolaže za svoj blog, spontano se uvek vraćam Adamu Greenu, po čijem stihu je moj blog, All The Fingers In The Town, i dobio ime.
Yves: Da li misliš da blogeri imaju uticaja na modnu industriju?
Mislim da blogeri imaju izuzetan uticaj jer istovremeno funkcionišu kao neposredan izvor informacija o interesovanjima za modne kuće i kao uvek svež izvor informacija o novitetima za modnu publiku. Mislim da ćemo vrlo brzo koristiti izraz „blogerska industrija“ ali, pitanje je da li ove dve reči mogu da opstanu zajedno ili predstavljaju nepremostiv paradoks. Vreme će pokazati.
Yves: I za kraj reci mi... Sigurno jedva čekaš godišnji odmor . Šta ćeš raditi ovog leta?
Ovog leta, želim da godišnji odmor provedem leškareći na peščanoj plaži u okruženju dragih prijatelja.

четвртак, 2. јун 2011.

Pixie Lott for Lipsy S/S 2011

Dvadesetogodišnja glumica i pevačica iz Velike Britanije Pixie Lott pre par dana promovisala je svoju treću po redu kolekciju iza koje stoji mladi kreativni tim modnog brenda Lipsy. Vest će najviše obradovati fanove ove mlade dame jer je sama kolekcija prevashodno i namenjena mlađoj populaciji a sastoji se iz dva dela, odnosno dve teme. Prva tema je California Dreaming koja obiluje mnoštvom lepršavih haljinica i kombinezona u letnjim bojama. Drugi deo kolekcije pod nazivom Pixie Party namenjen je devojkama koje vole da se provode i žele da budu u trendu i nudi brojne modele haljinica za večernji izlazak.

                                           Sweet & Sexy